marți, 4 decembrie 2007

Corporatisti din toata lumea, bloguiti-va!


Toate marile corporatii se ingramadesc in ultima vreme sa prinda o bucatica din placinta generoasa a web 2.0. La ultima conferinta telefonica cu seful cel mare din minunata corporatie la care prestez ne-am inteles sa dam un shot de tequila de fiecare data cand zice "web 2.0" :). Si cum nu esti in rand cu lumea daca nu ai blog in care sa ridici probleme corporatiste, toti care simt ca au ceva de transmis au pornit un blog.

Un blog corporate
(apartinand oficial de o companie) poate fi cu circuit inchis (intern) sau public. Cel intern ii ajuta pe angajati sa comunice si sa discute problemele mult mai usor (stim ca in fata computerului, individul devine mai dezinhibat si mult mai dispus sa-si exprime gandurile decat prin viu grai, face to face). Blogul corporate public e o forma evidenta de relationare cu consumatorul, existent sau potential.

Se poate transforma intr-un serviciu de promovare a produselor sau de comunicare cu publicul si cu presa. Blogul corporate este insa un instrument extrem de periculos, orice inabilitate transformandu-l intr-o arma care se indreapta impotriva autorului. De pilda, nu poti spala rufele in public cu clientii sau competitorii si nici nu poti divulga secrete de serviciu, pentru ca vei fi zburat de la job cat ai zice blog.

Daca ai ceva de spus despre corporatia ta, blogul is the way to do it! ;)