miercuri, 5 decembrie 2007

Invatamant si blogosfera


A sosit momentul ca invatamantul romanesc (chiar si putinul care ne-a mai ramas) sa invete sa supravietuiasca in blogosfera. Acesta este totusi un deziderat oarecum nerealist tinand cont ca mai bine de jumatate din populatie nu are acces constant la internet. Insa, subiectul este unul care merita adus in discutie, macar pentru viitor...

Iata cum pot fi blogurile folosite ca o metoda de invatare colaborativa in scoala:



Profesorii posteaza pe blog activitatile si temele din ziua respectiva pe care elevii le pot vizualiza online. Elevii/studentii colaboreaza la rezolvarea problemei sau pentru crearea unei retele de invatare. Elevii mentin astfel de jurnale online pe care le pot accesa si modifica usor si pot primi feedback de la professor. Cu sigurata o solutie superioara celeia bazata pe hartie si creion. J Elevii vad, asculta si share-uiesc video-uri si podcast-uri. Elevii creaza portofolii multimedia pentru a arata ce au invatat. Notitele de cercetare si link-uri catre site-urile folosite sunt adunate in mod compact si impartasite intregii scoli.


Blogurile sustin modelul de invatare constructivist deoarece ofera o modalitate accesibila de a comunica, organiza reflecta, crea si coordona. Pot fi create rapid ca bloguri de grup sau individuale. Blogurile elimina necesitatea de a intelege cod html complex sau de a plati pentru spatiu web. Cele mai cunoscute servicii de hosting sunt: TypePad, Blogger, LiveJournal. Acestea ofera multe template-uri atragatoare pentru bloguri, cu care elevii isi pot personaliza lucrul online.


In lumea virtuala aproape orice este posibil :), deci este o resursa extraordinara de exprimare.
De ce sa nu profite de ea chiar principala institutie formatoare?

Un comentariu:

Anonim spunea...

Titties!